רמת גן קו סגול
תקציר
הקו הסגול הינו אחד מקוי הרכבת הקלה (הרק"ל) המתוכננים כחלק ממערכת תחבורה עתירת נוסעים (מתע"ן) של מטרופולין תל אביב והמרכז, כפי שהותווה בתמ"א 23/א/4 ובתת"ל 70א'.
תחילתו של הקו הסגול במסוף 2000 (תחנת רכבת 'סבידור') והמשכו דרך הרחובות: ארלוזורוב, בן-יהודה, אלנבי, העלייה, לוינסקי, ההגנה, דרך השלום (תל-אביב), דרך אלוף שדה (גבעתיים- ר"ג), מחלף אלוף שדה ודרך שיבא. מאזור המרכז הרפואי שיבא מתפצל הקו לשתי זרועות: צפונה על דרך רפאל איתן, שד' אהרון קציר ורחוב מקס ואנה ווב, עד אוניברסיטת בר-אילן. דרומה, דרום מזרח ממשיך הקו בדרך שיבא למרכז הרפואי שיבא-תל השומר.
תוואי הקו העובר בדרך אלוף שדה המהווה עורק תחבורתי ראשי מנקז אליו תנועה ענפה הן ממזרח- כביש 4, והן ממערב- תל אביב-יפו ונתיבי איילון.
הנחייה מפורטת בדבר הדרישה לעריכת מסמך סביבתי ניתן למצוא בהוראות התכנית של התת"ל של רכבת קלה במטרופולין ת"א – "הקו הסגול" – מקטע מערבי, תכנית לתשתית לאומית מס' 70 א'.
מסמך זה עוסק בתכנון הסביבתי המפורט לשלב התשתית (INFRA 1) לפרויקט אלוף שדה במסגרת הקו הסגול המערבי, מקטע PLW2-2. פרויקט רק"ל אלוף שדה הינו פרויקט לתוספת מסילת רק"ל והרחבה של דרך אלוף שדה הקיים דרומה וצפונה על חשבון הרצועות הירוקות לאורך הדרך. אורכו של התוואי במקטע PLW2-2 הינו 2.2 ק"מ וגבולותיו הינם דרך רבין במערב וצדו המזרחי של גשר אלוף שדה במזרח, העבודות יכללו גשר רק"ל שיעבור מעל כביש 4, שביל אופניים לאורך הצדו הדרומי של רחוב אלוף שדה, גשר אופניים מצפון לגשר אלוף שדה הקיים, תחנת הרק"ל הממוקמת בתחום גשר הרק"ל אלוף שדה (בגובה של 36.5+ מעל פני הקרקע), מעבר תחתי שיחבר בין כביש אלוף שדה לדרך רבין, תחנת שאיבה צמודה למעבר תחתי בעומק של כ-15 מ', וקירות אקוסטיים.
מסמך זה מאגד את ההשפעות הסביבתיות שעלולות להתקיים כתוצאה מהקמת מערכת המתע"ן במקטע PLW2-2 הקו הסגול וכן את האמצעים לצמצומם ומניעתם, ככל הניתן.
מטרת דוח זה– הצגת היבטים סביבתיים וקביעת הנחיות למניעת מפגעים סביבתיים בשלב ההקמה.
חלק מהמידע המוצג במסמך זה מסתמך על מידע מתוך תסקיר השפעה על הסביבה מאוגוסט 2014 וכמו כן, על מסמכי תת"ל 70 א'.
עיקרי הנושאים הסביבתיים הצפויים בעבודות למקטע אלוף שדה הינם
- מניעת מפגעי רעש- חושבו מפלסי הרעש הצפויים ממקורות הרעש העיקריים שיופעלו במסגרת העבודות (כגון מכונת קידוח, מחפרון וכו) מפלס הרעש חושב מכל מקור בנפרד, במספר נקודות שבהן המקור יופעל במשך ההקמה. מפלסי הרעש חושבו ל- 85בניינים המאפיינים את כל הבניינים הרגישים הקרובים בסביבה. מפלסי הרעש המחושבים הושוו לקריטריונים מקובלים בארץ לרעש בעת ביצוע עבודות . עיקר חריגות הרעש נובעות מעבודות אספלט וקירות תמך באזור שיקוע רבין אשר נמצאות במרחק קטן יחסית ממגורים. במקרים שבהם זוהו חריגות מהקריטריונים, הוצעו אמצעים והנחיות להפחתת הרעש.
- מניעת מפגעי אבק- הוערכו מפגעי האבק הצפויים וניתנו הנחיות מפורטות כיצד ניתן לצמצם מטרדי אבק בזמן העבודות בשטח האתר. עיקר הפוטנציאל לאבק בזמן העבודות יהיה מחפירות וקידוחים ומשינוע כלי צמ"ה.
- טיפול בעודפי עפר- הוערכו כמויות העפר שיצטברו כתוצאה מהעבודות, הוצעה אפשרות לשימוש חוזר מסוים בעפר או פינויו לאתר מורשה, ככל הנראה לא יהיה שימוש חוזר ניכר בעפר במהלך העבודות אך תיבחן האפשרות לשנע עודפי עפר לשימוש חוזר לאתרים נוספים של הרק"ל. הקבלן יצטרך לקבל את האישורים הדרושים בכדי לשנע עודפי עפר לאתרים המורשים.
תחומי פעילות
תשתיות
מיקום
רמת גן
שנה
אוקטובר 2021
סטטוס
הסתיים

גלריה
