שדה דב עודפי עפר

תקציר

1.      מרבית הסדימנטים המצויים בחופי ישראל הם סיליציקלסטים : סדימנטים  המכילים כמויות גדולות של סיליקטים, קוורץ וחרסיות, שהובלו, לרוב מהיבשת האפריקאית. סדימנטים סיליציקלסטים ידועים כבעלי מבנים סדימנטריים תלת מימדיים מורכבים והשינויים בעובי ובצורת השכבות יכולים להיות רבים ומגוונים גם בשטח קטן יחסית. חופי ישראל אינם יוצאים מהכלל (אלמגור ופרת, 2012 ) ולעובדה זו יש השפעה מרובה על מבנה תת הקרקע ועל עודפי העפר שייחפרו במסגרת הפרויקט. מסיבה זו לא ניתן להסתפק במידע הקיים במפה הגיאולוגית 1:50,000 ונדרש מקור מידע מפורט יותר לפרויקט הנדון.

המידע ששימש במסמך הנוכחי מוצה מתוך נתוני אטלס חתכי מישור החוף של המכון הגיאולוגי (אקר , 1999) אשר אסף סדרות קידוחים לאורך  חופי ישראל והכין  בעזרתם קווי חתך ניצבים לקו החוף.  מתוך כל חתכי החוף, נמצאו שישה קוי חתך ישימים שבוצעו בשנת 1974S-30)  עד S-36 ) ועוברים באזור תל אביב-יפו / צפון תל אביב.
לאחר שהקואורדינטות של כל הקידוחים השותפים תוקנו לרשת ישראל החדשה
  (ITM) והקידוחים הושלכו בעזרת הממ"ג על פני מסגרת הקו הכחול, נבנה קו חתך בתוך שדה דב בעזרת שני קידוחים רלבנטיים:  קידוח 33-2  המצוי כמאה מטרים דרומית מזרחית לקו הכחול וכן קידוח REDING shore  המצוי בסמוך לקו הכחול המערבי.   (ר' איור 3 וגם איור 1 בנספח 1). קו החתך שנוצר עובר גיאוגרפית במרכז שטח שדה דב. המינוח באטלס החתכים של אקר (1999) שונה מעט מהמינוח הגיאולוגי המקובל והוא תורגם במסמך הנוכחי ל –

א.     חול – החולות באזור הם חולות חדרה (HA) והתערוכה (TA).

ב.      טיט או חרסית וטין ממוצא יבשתי – מפורשים כחמרה נתניה (NE).

ג.       הכורכר מפורש כאן, -כרכס כורכר דור  (DO), אשר לא קיים בדרום שטח שדה התעופה, אך חוזר ומופיע בחלקו הצפוני. הצילום באיור 2 מראה את גבעת הכורכר בחלקו הצפוני של השדה ומחזק את הפירוש שניתן כאן.

ניתן לראות בחתך – שרכס דור רדוד יותר ככל שמתקרבים אל לקו המים ומבנה זה מתאים למגמת המזוהה של נטייה כללית לכוון מזרח. גובה פני הקרקע (ASL)   משתנה–ונמצא בירידה כללית לכוון הים החל מגובה של 10-15 מ' בגבול המזרחי ועד לגובה פני הים (אפס).

 

2.       הסווג הראשוני של  עודפי העפר

איור3) מראה את חלופה 2 (קו פרשת מים באבן גבירול ניקוז מזרח ומערב) של Aronson מיולי 2015 והוא משמש לצורך הדגמת  משמעות החתך לעניין עודפי העפר.  לפי האיור  חולק אזור הפרויקט מצפון לדרום לשישה תאי שטח. התאים הצפוניים יותר מכילים שתי שורות בנייה צפון-דרום  ובהן תבוצע חפירה עד לעומק 21 מ'. קו החתך שהוסק משני הקידוחים מאפשר לבצע חישוב של אחוזי כל סוג סלע על פי עומקי החציבה הרצויים. מפאת מיקום הקידוחים, קו החתך מתאר טוב יותר את חלקו הצפוני של השדה ולכן החישוב המובא כאן מתאים יותר לתאי שטח 1-4 ופחות ל – 5 ו – 6 .


החתך באיור 1 (בנספח 1) חולק לחמישה מקטעי אורך :
A   עד E   החל מהמזרח ועד לקו המים בהתאמה. מקטע A  מתאים לקו הכחול ועד מרחק מאה מטרים בצידו. מקטעים B ו- C  מתאימים לשורת הבניה המזרחית יותר ואילו מקטע D קרוב יותר לאזור הטיילת הקיימת היום ולסדרת הבנייה המערבית (הקרובה יותר לחוף). 
חישוב דו-מימדי של יחסי הסלעים השונים ניתן בטבלה 1.

בכל אחת מהמקטעים ניתנות אפשרויות חפירה בעומקים שונים החל מ – 0 וכלה ב – 25 מ' בתת הקרקע. בכל אחת מהאפשרויות בוצע החישוב לפי פני הקרקע הקיימים כיום. בכל עומק חפירה ניתן למצוא את שלושת סוגי הסלע מנורמלים ל – 100% .

תחומי פעילות

אתרי פסולת

מיקום

שדה דב

שנה

2009

סטטוס

הסתיים

גלריה

מחשבון פסולת


בחר סוג בנייה

הכנס שטח מגרש

(מ"ר)

הכנס אחוז בניה

(%)

כמות הפסולת המשוערת בטון היא :

מעבר להודעה
1
שלום לך!
אשמח לענות לך על כל שאלה.
לך נשאר רק ללחוץ על הכפתור למטה לשליחת הודעה.
דילוג לתוכן